пʼятниця, 11 вересня 2020 р.

Історія України 8 клас

02-05 вересня  2022

Тема уроку: Вступ. Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст.

Завдання до уроку:

  1. Розгляньте схему "Розподіл українських земель у 14-16 ст."
  2. Перегляньте навчальне відео: Статус українських земель у складі інших держав у середині XVI ст.
  3. Виконайте інтерактивну вправу  Українські землі у складі держав Європи й Азії в п.п. ХVІ ст.
  4. Порівняйте соціальну структуру населення Київської держави та струкутру населення у 14-16 ст.




12 вересня 2022

Тема: Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство.

Розгадайте ребус:

Завдання до уроку:

  1. Запишіть тему уроку у зошити.
  2. Опрацюйте матеріал підручника § 3.
  3. Перегляньте навчальне відео: Люблінська унія.
  4. Проаналізуйте схему "Люблінська унія (союз) 1569 р." та запишіть її в зошити:           
  5. Опрацюйте матеріал підручника та виконайте уснотакі завдання: визначте передумови об’єднання, ВКЛ та Польського королівства, обміркуйте  зміст Люблінської унії (союзу),  визначте наслідки укладення унії.
  6. Попрацюйте  у класі та вдома  з таблицями та схемами , що розширять ваші знання про Люблінську унію та її значення в історії України.

Люблінська унія – угода про об’єднання Королівства Польського та Великого князівства Литовського в єдину федеративну державу – Річ Посполиту.

Дата

1569 р.

Сторони

Велике князівство Литовське та Королівство Польське

Передумови

·        Невдачі Литви у Лівонській війні 1558 – 1583 рр. та прагнення отримати військову допомогу від Польщі в боротьбі з Московською державою.

·        Прагнення Польщі отримати українські землі та залежних селян.

·        Прагнення українських, білоруських, литовських шляхтичів мати рівні права з польськими землевласниками.

·        Необхідність організації спільного ефективного захисту від турецько-татарських набігів.

Зміст

·        Об’єднання ВКЛ та Польського королівства в єдину державу – Річ Посполиту.

·        На чолі об’єднаної держави – король; його мали обирати на спільному польсько-литовському сеймі й коронувати в Кракові.

·        Створення спільного для Польщі й Литви сейму й сенату; запровадження єдиної грошової одиниці; спільна зовнішня політика.

·        Збереження ВКЛ певної автономії (власні закони, судова система, військо, уряд і адміністрація).

·        Отримання польською шляхтою права на землеволодіння в Литві, а литовцями – у Польщі.

·        Поділ українських земель, що ввійшли до складу Польщі, на Берестейське, Подільське, Брацлавське, Київське воєводства.

Наслідки

·        Унія завершила процес об’єднання двох держав.

·        Об’єднання більшості українських земель у складі однієї держави; прискорена інтеграція українських земель та місцевої знаті до західноєвропейської політико-соціальної спільноти.

·        Об’єднання сприяло інтенсивному розвитку економіки на тлі посилення експлуатації селянства; перетворення українських міст на магнатсько-шляхетські резиденції, центри розвитку ремесел і торгівлі.

·        Поширення католицизму, наступ на православ’я.


Адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої

Дайте відповідь на запитання:

-     Який документ започаткував шлях до об’єднання ВКЛ та Польського королівства? (Кревська унія 1385 р.)

-       Які спільні цілі переслідували обидві держави для об'єднання?

-       Які цілі переслідувала Польща?

- Чому частина українських можновладців активно противилася об’єднанню ВКЛ та Польщі?

-       Чому Люблінський сейм затягнувся?

-       Яка зі сторін, на вашу думку вигравала більше?

Перегляньте навчальне відео Українське суспільство в XVI столітті

Робота зі схемою:

Становий поділ українського суспільства на початку XVI ст.

Привілейований стан

 

Напівпривілейований стан

 

Непривілейований стан

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шляхта

 

Духовенство

 

Міщани

 

Селяни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Князі

 

Церковні ієрархи

 

Патриціат

 

«Похожі»
(«вільні»)

Пани

 

 

Бюргерство

 

Зем’яни

 

 

Плебс

 

Бояри

 

Парафіяльні священики

 

 

«Непохожі» («отчичі»)


Литовські статути


Робота з термінами та поняттями

Фільварок — хутір, маєток, велике шляхетське господарство, орієнтоване на ринок; був багатопрофільним господарством, у якому вся земля належала панові і яке базувалося на праці селян, що відробляли тяглову службу або панщину.

Поширенню фільваркової системи господарювання на українських землях у складі Великого князівства Литовського сприяло здійснення заходів за «Уставою на волоки» (1557 р.), підписаною польським королем і великим князем литовським Сигізмундом II Августом. Згідно з документом, усі земельні володіння великого князя вимірювалися й ділилися на однакові частини — волоки. Найкращі орні землі відводилися під великокнязівські фільварки, решта розподілялася між селянами. За користування волокою тяглові селяни з усіма дорослими членами своєї родини повинні були відпрацьовувати два дні панщини на тиждень у фільварку.

Зверніть увагу!

Волочна реформа зруйнувала давню форму користування землею сільською громадою й замінила її на подвірну. Збільшилися повинності селян, обмежилися їхні права переходу. Селян фактично позбавили права користуватися лісами, зменшили площу земель спільного користування (пасовища, луки).

У другій половині XVI ст. волочна система землекористування була поширена на землі шляхти і церкви. Фактично відбулось і прикріплення селян до землі й землевласника — запроваджувалося кріпацтво.

26-28 вересня 2022

Тема уроку: Конфесійне розмаїття. Криза православної церкви в ХVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Берестейська унія як спроба реформування православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. 

Завдання до уроку:

  1. Пройдіть тестування на Classtime за темою "Люблінська унія та українські землі у ХVІ ст.":  8-А клас, 8-Б клас.
  2. Запишіть тему уроку у зошити.
  3. Опрацюйте матеріал підручника § 5-6, 7.
  4. Працюючи з пунтом 1 підручника, виконайте завдання у рубриці "Діємо: практичні завдання": 

  5. Працюючи з пунктом 2 підручника, з'ясуйте суть термінів Реформація та Контрреформація. 
  6. Поясніть, чому Пересопницьке Євангеліє (1556-1561) можна вважати проявом впливу Реформації та оновлення православної церкви на українських землях.
  7. Виконайте інтерактивну вправу "Реформація та Контрреформація в Україні"
  8. Працюючи із § 5-6, 7 підручника, підготуйте письмове повідомлення (3-5 речень) або творчий навчальний проєкт (малюнок, схема, таблиця, ментальна карта) за поданими темами.
  9. Теми для повідомлень та  творчих навчальних проєктів:

  • Пересопницьке Євангеліє.
  • Книговидання.
  • Полемічна література.
  • Православні братства.
  • Василь-Костянтин Острозький.
  • Церковні собори у Бересті 1596 р.
  • Розкол православної церкви.
  • Утворення унійної (греко-католицької) церкви.

03 жовтня 2022

Тема уроку: Відновлення православної ієрархії та реформи церкви.

Завдання до уроку:

  1. Важлива інформація для учнів 8-А класу! Пройдіть тестування на Classtime за темою "Люблінська унія та українські землі у ХVІ ст.":  8-А клас8-Б клас.
  2. Запишіть тему уроку у зошити.
  3. Опрацюйте матеріал підручника § 8.
  4. Працюючи з пунтом 1 підручника, з'ясуйте: як було відновлено православну ієрархію; хто став нововисвяченим православним митрополитом, за підтримки якого соціального стану було відновлено правславну митрополію?  
  5. Працюючи з пунктом 2 і 3 підручника, назвіть спільні й відмінні риси в становищі православної й греко-католицької церков у першій половині XVII ст. 
  6. Оцініть роль митрополита Петра Могили у реформуванні православної церкви. 
  7. Виконайте онлайн-вправи за QR-кодами, що містяться у § 8.
  8. Виконайте інтерактивну вправу "Люблінська унія"

05 жовтня 2022

Тема уроку: Книгодрукування. Освіта. Братські школи. Острозька слов'яно-греко-латинська академія.  Єзуїтські колегії. Київська (Кєво-Могилянська) колегія. 

Завдання до уроку:

  1. Запишіть тему уроку у зошити.
  2. Опрацюйте матеріал підручника § 9-10, пункти 1-2.
  3. Перегляньте навчальне відео "Культура України к. XVI - поч. XVII ст."  
  4. Виконайте інтерактивну вправу
  5. Інтерактивна вправа "Правда чи брехня"
  6. Виконайте інтерактивну вправу
  7. Знайди пару

10 жовтня 2022

Тема уроку:  Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво ХVІ-першої половини  ХVІІ ст.

Завдання до уроку:

  1. Запишіть тему уроку у зошити.
  2. Опрацюйте матеріал підручника § 9-10.
  3. Перегляньте навчальне відео "Культура України к. XVI - поч. XVII ст." 
  4. За матеріалами підручника розпочніть роботу над таблицею⇩: 
  5. Творчі домашні завдання на 12 балів. Розгляньте схему та наведіть один приклад (з підручника,  § 9-10, пункти 3-4 або додаткових джерел) до кожного напряму архітектури, скульптури та живопису XVІ – першої половини XVІІ ст.

  6. Впізнайте пам'ятку образотворчого мистецтва та архітектурну пам'ятку за фото:



     

Дистанційне навчання
12 жовтня 2022

Тема уроку: Практичне заняття "Повсякденне життя і світогляд різних станів українського суспільства ХVІ-першої половини ХVІІ ст."


Завдання до уроку:

  1. Запишіть тему уроку у зошити та приступіть до виконання практичного занятття.
  2. Опрацюйте матеріал підручника § 11-12.
  3. Зверніть увагу, що у матеріалі параграфа є різні пункти.
  4. Виберіть для себе з 1 по 5 пункт підручника на вибір та виконайте завдання до нього письмово у зошити.

Дистанційне навчання
17 жовтня 2022

Тема уроку: Урок узагальнення і систематизації знань.


Завдання до уроку:

  1. Запишіть тему уроку у зошити та приступіть до виконання уроку загальнення знань.
  2. Повторіть матеріал підручника § 1-10.

  3. Виконайте письмово наступні завдання:
  • Назвіть дати Люблінської унії, Третього Литовського статуту, виходу друком перших книжок, заснування Острозької академії (4 бали);
  • Поясніть терміни і поняття: "фільварок", "унія", "вертеп", "гравюра"(4 бали);
  • Визначте історичне значення Пересопницького Євангелія (4 бали).
Тестування:

8-А клас

8-Б клас

Дистанційне навчання
19 жовтня 2022

Тема уроку: Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ - козацька республіка.

Завдання до уроку:

  1. Опрацюйте матеріал підручника   § 13.
  2. Перегляньте навчальну презентацію "Виникнення українського козацтва"
  3. Виконайте інтерактивні завдання:

24  жовтня 2022

Тема уроку: Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану.


Евристична бесіда. Розгляньте ілюстрації та зробіть висновки про життя, побут та військове мистецтво козацтва:




Завдання до уроку:
  1. Запишіть тему уроку у зошити.
  2. Опрацюйте матеріал підручника § 14, пункти 1-2.
  3. Працюючи із матеріалом підручника, виконайте письмово завдання у рубриці "Діємо: практичні завдання".
  4. Перегляньте навчальну презентацію Реєстрове козацтво. Становлення українського козацтва.
26 жовтня 2022

Тема уроку: Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна.


Завдання до уроку:
  1. Опрацюйте матеріал підручника § 15
  2. Перегляньте навчальне відео Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. 
  3. Виконайте завдання на ст. 70 підручника:   
     
  4. Розгадайте кросворд Петро Конашевич-Сагайдачний
7 листопада 2022

Тема уроку: Козацькі повстання кінця ХVІ ст.

Завдання до уроку:
  1. Запишіть тему уроку у зошити.
  2. Опрацюйте матеріал підручника § 14
  3. Перегляньте навчальну презентацію Становлення українського козацтва. Козацькі повстання кінця ХVІ ст.
  4. Перегляньте навчальне відео Козацькі повстання к. XVI - поч. XVII ст. (укр.) (до 4 хв. 05 с.)
  5. Використовуючи матеріал підручника,  заповніть таблицю у зошиті "Козацькі повстання кінця ХVІ ст."(фото виконаного завдання відправте у особисті повідомлення вчителю)
  6. Орієнтовний вигляд таблиці:
    Додатковий матеріал до теми: 

    Повстання 

    Криштофа Косинського

    (1591 – 1593)

    Козацька війна під проводом Северина Наливайка 

    (1594 – 1596)




    Причини повстання Криштофа Косинського (1591 – 1593): Гетьман К. Косинський не отримав платні від польської влади, Януш Острозький й Олександр Вишневецький відібрали в нього маєток.  

    Хід повстання:
    1591 року Криштоф Косинський обраний гетьманом. Повстання охопило Київське, Брацлавське й частково Подільське воєводства. Здобув Білу Церкву (помста), приєдналися міщани та селяни. Взяли Трипілля, Богуслав, Переяслав, Волинь, Поділля. Білгородка, Біла Церква, Переяслав склав присягу Косинському. (підтримка місцевих жителів, козацькі порядки). Проти повстанців військо (Костянтин-Василь Острозький). 23—31 січня 1593 р. поразка у вирішальній битві під селищем П’ятка на Житомирщині, відступили на Запорожжя. 1593 р. Косинський загинув.


    Причини повстання під проводом Северина Наливайка 
    (1594 – 1596):
    Слуги магната вбили та пограбували батька С.Наливайка 

    Хід повстання: 1594 р. поверталися з походу. Приєдналися до них реєстрові козаки (Григорій Лобода) Пройшли Поділля, Волинь, Полісся, Білорусь. Притік селян та міщан. Покозачення, військо налічувало 12 тис. козаків
    Мета: створити республіку. Повстанці перемогли під Білою Церквою велике польсько-литовське військо (коронний гетьманом Станіслав Жолкевський). 22—24 травня 1586 р. в урочищі Солониця біля Лубен поляки оточили табір повстанців, вбили кілька тисяч повстанців, їхніх жінок і дітей. Протиріччя між реєстровцями (Григорій Лобота та Матвій Шаула) та Наливайком, призвели до поразки.
    Наливайка було узято в полон, відправлено до Варшави й після страшних тортур страчено.

    План складання історичного портрету видатної особистості:


    1. Походження історичного діяча. Дитячі та юнацькі роки.

    2. Освіта і вихованя. Шляхи становлення історичного діяча.

    3. Основні напрямки діяльності.

    4. Результати діяльності історичного діяча очима сучасників та істориків. Ваша оцінка його діяльності.

    09 листопада 2022

    Тема уроку: Козацько-селянські повстання 20-30 років ХVІІ ст. "Ординація Війська Запорозького"

    Завдання до уроку:
    1. Опрацюйте матеріал підручника § 16
    2. Перегляньте навчальну презентацію Козацько-селянські повстання 20-30 рр. ХVІІ ст. 
    3. Перегляньте навчальне відео Козацькі повстання к. XVI - поч. XVII ст. (укр.) (з 4 хв. 05 с.)
    4. Виконайте інтерактивну вправу  Хронологія: українське козацтво у ХVІ ст
    5. Повторення вивченого матеріалу Пам'ятки культури України 16 ст.

    14 листопада 2022

    Тема уроку: Практичне заняття "Соціальна організація, побут та військова майстерність українського козацтва"

    Завдання до уроку:

    1. Запишіть тему уроку у зошити та приступіть до виконання практичного занятття.
    2. Опрацюйте матеріал підручника § 17-18.
    3. Виконайте письмово завдання 1, 2, 3, 4 (ст. 78-79). Зверніть увагу, що це завдання буде оцінюватися вчителем, а оцінка буде занесена в журнал.
    4. Домашнє завдання. Пройти тестування у запитанні 5 (ст. 79) та відправити оцінку вчителю. Повторити § 13-16 та підготуватися до контрольної роботи.

    Дистанційне навчання

    16 листопада 2022

    Тема уроку: Урок контролю та корекції знань з тем "Землі України у складі Речі Посполитої (ХVІ- п. п. ХVІІ ст.).  Становлення козацтва (ХVІ- п. п. ХVІІ ст.)".

    Завдання до уроку:
    1. Повторіть матеріал підручника  § 2-16 .
    2. Пройдіть на оцінку контрольне тестування: 

                     
    30 листопада 2022

    Тема уроку: Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Зовнішня політика: у пошуку союзників.


    Завдання до уроку:
    1. Опрацюйте матеріал підручника § 24, 25.
    2. Перегляньте навчальну презентацію Козацька революція середини ХVІІ ст. 
    3. Виконайте інтерактивну вправу  Воєнні події 1648-1649 рр.
    4. Виконайте інтерактивну вправу Сподвижники Богдана Хмельницького
    5. Повторення вивченого матеріалу Пам'ятки культури України 16 ст.

    Дистанційне навчання
    07 грудня 2022

    Тема уроку: Воєнно-політичні події козацької революції 1654-1655 рр. Віленське перемир'я. Українсько-шведський-трансильванський союз.


    Завдання до уроку:
    1. Повторіть вивчений матеріал (ст. 90, 94, 114) та виконайте завдання 👇
    2. Запишіть тему уроку у зошити.
    3. Опрацюйте матеріал підручника § 27. З пункту 1-2 випишіть важливу інформацію (так, як ми працюємо на уроці).
    4. Працюючи з пунктом 2, зверніть увагу на причини, умови та наслідки Віленського перемир'я між Московським царством і Річчю Посполитою 👇
    5. Перегляньте навчальне відео "Воєнно-політичні події 1654-1657 рр.".
    6. Працюючи з пунктом 3 підручника, усно схарактеризуйте міжнаціональні відносини (між українцями і мусульманами-татарами, українцями і поляками, українцями і євреями) у період Національно-визвольної війни. Поясніть, що на них впливало.
    7. Виконайте усно завдання "Впорядкуйте хронологічну послідовність" на ст. 121.

    Дистанційне навчання
    19-21 грудня 2022

    Тема уроку: Гадяцька угода. Московсько-українська війна. Конотопська битва.
    Передумови, причини і перебіг «Руїни». 

    Завдання до уроку:
    1. Запишіть тему уроку у зошити.
    2. Почитайте матеріал підручника § 30, 31 ( вступ до параграфа, ст 132)
    3. Перегляньте навчальне відео "Україна за гетьманування Івана Виговського", щоб краще зрозуміти навчальний матеріал.
    4. Працюючи з пунктом 2 § 30, зверніть увагу на причини та умови Гадяцької  угоди між Військом Запорозьким та Річчю Посполитою 👇. Поясніть письмово, що  впливало на позицію гетьмана І. Виговського, коли він підписав Гадяцьку угоду з Польщею, з якою козацька держава воювала протягом восьми років?
    5. Працюючи з пунтом 3 підручника § 30, складіть хронологічну таблицю "Українсько-московська війна. Конотопська битва".
    6. Випишіть термін Руїна та схему у зошити § 31 ( вступ до параграфа, ст 132).
    7. Перегляньте відео та вивчіть історичні події доби Руїни на українських землях у 60-80-их рр. ХVІІ ст.
    8. Виконайте онлайн-вправу за QR-кодом на ст 129. 

    Дистанційне навчання
    26 грудня  2022

    Тема уроку: Підсумковий урок за І семестр.

    Завдання до уроку:

    1. Пройдіть тестування за темою "Козацька революція середини ХVІІ ст.". Учні, щоб краще виконати тестування, виконайте попередньо завдання 2-5 до уроку! 
    2. Виконайте інтерактивну вправу  Воєнні події 1648-1649 рр.
    3. Виконайте інтерактивну вправу Сподвижники Богдана Хмельницького
    4. Виконайте інтерактивну вправу Національно-визвольна війна (контурна карта)
    5. Виконайте інтерактивну вправу Козацька доба (сортування)
    6. Повторення вивченого матеріалу Пам'ятки культури України 16 ст.

    ІІ семестр
    Дистанційне навчання

    16 січня  2023

    Тема уроку: Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир'я.


    Завдання до уроку:
    1. Опрацюйте матеріал підручника § 31, 32.
    2. Опрацювавши матеріал підручника § 31, виконайте письмово у зошити завдання 1 на ст. 135.
    3. Опрацювавши матеріал підручника § 32, розпочніть виконувати завдання на ст. 136 у рубриці "Діємо: практичні завдання" 👇
    4. Запишіть термін "Чорна рада" у зошити. Вкажіть усно ім'я гетьмана, який був обраний на "чорній" раді у Ніжині. Гетьманом якої частини України він був?
    5. Опрацювавши матеріал підручника § 32, пункти 3, 4, випишіть і запам'ятайте наважливіші події. Дайте усно власну оцінку Московських статей та Андрусівського перемир'я.
    6. Завдання (за бажанням). Перегляньте відео про історичні події доби Руїни на українських землях у 60-80-их рр. ХVІІ ст.

    Дистанційне навчання

    23 січня  2023

    Тема уроку: Петро Дорошенко. Спроби об'єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем'ян Многогрішний.  


    Завдання до уроку:
    1. Запишіть тему уроку у зошити. Опрацюйте матеріал підручника § 33.
    2. Опрацювавши матеріал підручника § 32, продовжуйте виконувати в зошитах завдання на ст. 136 у рубриці "Діємо: практичні завдання". Запишіть імена гетьманів в таблицю  👇
    3. Опрацювавши матеріал підручника § 33, пункти 1, 2, запишіть декілька  словосполучень про діяльність Петра Дорошенка:  зміцнив фінансову систему, підвищив державні доходи, покращив митні закони, ?,  ?, ?.  
    4. Петра Дорошенка деякі історики називають «сонцем Руїни». Як ви розумієте цю характеристику гетьмана?
    5. Опрацювавши матеріал підручника § 33, пункт 3, з'ясуйте, за яких обставин гетьманом Лівобережної України став Дем'ян Многогрішний. Дайте усно власну оцінку Глухівських статей, укладених гетьманом 16 березня 1669 року.
    6. Виконайте інтерактивну вправу Доба Руїна. Поділ Гетьманщини.
    7. Виконайте інтерактивну вправу Гетьмани періоду Руїни.

    30 січня  2023

    Тема уроку: Іван Самойлович. Чигиринські походи Бахчисарайський мир. "Вічний мир". Правобережне козацтво в останній четверті ХVІІ ст.


    Завдання до уроку:

    1. Запишіть тему уроку у зошити. Опрацюйте матеріал підручника § 34.
    2. Опрацювавши матеріал підручника § 34, продовжуйте виконувати в зошитах завдання на ст. 136 у рубриці "Діємо: практичні завдання". Запишіть імена гетьманів в таблицю  👇
    3. Які реформи були проведені І. Самойловичем?
    4. Згідно з якою угодою Західне Поділля перейшло під владу
      Османської імперії?
    5. Які причини Чигиринських походів? 
    6. За картою на ст. 150 розкажіть про події Руїни на українських землях.
    7. Виконайте онлайн-вправу за QR-кодом на ст. 151.
    8. Виконайте інтерактивну вправу Доба Руїна. Поділ Гетьманщини.
    9. Додатковий матеріал "Гетьманщина. Доба"Руїни" в Україні".

    06 лютого  2023

    Тема уроку: Тема 4. Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – кінця ХVІІІ ст.
    Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку).

    Завдання до уроку:

    1. Запишіть тему уроку у зошити та прослухайте тематичну розповідь вчителя.
    2. Працюйте з матеріалом підручника  § 31-34 та  продовжуйте виконувати в зошитах завдання на ст. 136 у рубриці "Діємо: практичні завдання". Запишіть імена всіх  гетьманівдоби Руїни в таблицю  👇 
    3. За картою на ст. 150 розкажіть про події Руїни на українських землях.
    4. Виконайте інтерактивну вправу Доба Руїна. Поділ Гетьманщини.

    13 лютого 2023

    Тема уроку: Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства. Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. Запорозьке козацтво. Іван Сірко.


    Завдання до уроку:
    1. Опрацюйте матеріал підручника § 35-36.
    2. Об'єднання в групи для створення тематичних постерів.
    3. Опрацювавши матеріал підручника та створивши постери, учні захищають свої проєкти, дають відповіді на запитання.
    4. Як відбувалося заселення Слобідської України? Які перші міста виникли на території Слобожанщини? Звідки походить назва цього регіону? 
    5. Що таке право займанщини? Які ще привілеї отримали козацькі родини, переселившись на Слобожанщину?
    6. Як складалися відносини Запорізької Січі та Гетьманщини?
    7. Історичний портрет-постер про  Івана Сірка за типовим планом. 
    8. Завдання (за бажанням). Перегляньте відео та повторіть історичні події доби Руїни на українських землях у 60-80-их рр. ХVІІ ст.

    27 лютого 2023

    Тема уроку: Урок конролю та корекції знань з  теми "Козацька Україна наприкінці 50-их років ХVІІ - на початку ХVІІІ ст.".

    Завдання до уроку:
    1. Повторіть матеріал підручника  § 30-39. 
    2. Перейдіть за QR-кодом на ст. 171, опрацюйте узагальнення з розділу 4 та повторіть вивчений матеріал. 
    3. Пройдіть тестування з розділу "Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ - кінця ХVІІІ ст.". 

    06 березня 2023

    Тема уроку: Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення. 

    Завдання до уроку:
    1. Пройдіть тестування з розділу "Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ - кінця ХVІІІ ст.". 
    2. Опрацюйте матеріал підручника § 37.
    3. Опрацювавши матеріал підручника (пункт 1), зверніть увагу на короткі біографічні дані гетьмана Івана Мазепи (1687-1709) та умови нової угоди з Московією.
    4. Завдання. Перегляньте навчальне відео "Іван Мазепа та Пилип Орлик" (до 06 хв. 09 с.)
    5. За матеріалом підручника (пункт 2) та навчальної презентації "Гетьманщина Івана Мазепи" визначте (письмово) напрями внутрішньої політики гетьмана Івана Мазепи.
    6. За матеріалом підручника (пункт 3) та навчальної презентації "Гетьманщина Івана Мазепи" визначте (письмово), за яких умов Іван Мазепа вирішив укласти союз зі Швецією? Як змінилася доля України після Полтавської битви?
    7. Виконайте онлайн-вправу за QR-кодом на ст. 160.

    13 березня 2023

    Тема уроку:  Пилип Орлик і його Конституція. Нова Січ. Спроба реформування.


    Завдання до уроку:
    1. Виконайте інтерактивну вправу "Доба гетьманування Івана Мазепи".
    2. Опрацюйте матеріал підручника § 38. 
    3. Опрацювавши матеріал підручника, зверніть увагу на короткі біографічні дані  гетьмана у вигненні Пилипа Орлика.
    4. Завдання. Перегляньте навчальне відео "Іван Мазепа та Пилип Орлик" (від 06 хв. 09 с.).
    5. За матеріалом підручника та навчальної презентації "Пилип Орлик та його Конституція" визначте (письмово) історичне занчення Конституції Пилипа Орлика (5 квітня 1710 р.). 
    6. Виконайте інтерактивну вправу "Гетьман Пилип Орлик".
    7. Опрацюйте пункт 3 § 38 "Ліквідація козацтва на Правобережній Україні" та випишіть інформацію про ліквідацію козацьких полків на Правобережжі  у зошит. Опрацюйте навчальну презентацію "Ліквідація козацтва на Правобережній Україні" (слайди № 8, 9, 10) 
    8.  Виконайте інтерактивну вправу Лабіринт "Гетьмани України"

    20 березня 2023

    Тема уроку: Практичне заняття "Руїна - кризове явище в історії України".

    Завдання до уроку:
    1. Запишіть тему уроку у зошити.
    2. Опрацюйте матеріал підручника § 40-41.
    3. Перегляньте відео та повторіть історичні події доби Руїни на українських землях у 50-80-их рр. ХVІІ ст.
    4. Перйдіть за QR-кодом на ст. 171, опрацюйте узагальнення з розділу 4 та повторіть вивчений матеріал. 
    5. Виконайте завдання 1 "Історичні пари" та завдання 5 "Історичний репортаж" у зошити.

    21 березня 2023

    Тема уроку: Церковне і культурне життя у другій половині  ХVІІ-на початку ХVІІІ ст. Освіта. Архітектура. Образотворче мистецтво.



    Завдання до уроку:
    1. Розгадайте кросворд. По вертикалі ви прочитаєте ключове слово.
       

      1.  Шведський король, з яким П. Орлик уклав угоду про спільне визволення Гетьманщини і Слобожанщини від Москви.

      2.     Кошовий отаман Запорозької Січі, який разом з І. Мазепою перейшли в союзники Швеції.

      3.     Місто, в якому П. Орлика було обрано гетьманом.

      4.     Богуславський полковник, союзник П. Орлика.

      5.     Російський цар, противник незалежності України.

      6.     Гетьманська столиця за часів І. Мазепи.

      7.     Назва річки, де були розгромлені війська російського царя турецькими військами в 1711 році.

      8.     Держава, в якій прожив П. Орлик останні роки свого життя.

      9.      Об'єднання держав для досягнення спільної мети.

      10. Нова столиця Гетьманщини після переходу І. Мазепи на бік Карла ХІІ. 11.  Місто, в якому помер П. Орлик.     

    2. Запишіть тему уроку у зошити. Опрацюйте матеріал підручника § 39. 
    3. Вкажіть, коли та за яких обставин Київська митрополія потрапила у підпорядкування Московського патріархату? 
    4. Перегляньте приклади культури України ХVІІ-ХVІІІ ст.
    5. Скориставшись матеріалами параграфа, заповніть у зошиті таблицю: 
    6. Виконайте інтерактивну вправу "Пилип Орлик"
    7. Виконайте інтерактивну вправу "Портретна галерея".

    24 березня 2023

    Тема уроку: Урок узагальнення і систематизації  знань з  теми "Козацька Україна наприкінці 50-их років ХVІІ - на початку ХVІІІ ст.".

    Завдання до уроку:
    1. Повторіть матеріал підручника  § 30-39. 
    2. Перейдіть за QR-кодом на ст. 171, опрацюйте узагальнення з розділу 4 та повторіть вивчений матеріал. 
    3. Пройдіть тестування з розділу "Козацька Україна наприкінці 50-их років ХVІІ - на початку ХVІІІ ст.". 

    03 квітня 2023

    Тема уроку: Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. Гетьманщина за урядування Данила Апостола і Кирила Розумовського.

    Завдання до уроку:
    1. Опрацюйте матеріал підручника § 42.
    2. За пунктом 1  підручника та навчальної презентації "Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок" визначте  пункти Решетилівських статей, які посилювали залежність України від Москви. 
    3. Як називалася посада та які функції виконував у Гетьманщині, призначений російським царем Андрій Ізмайлов? У чому була особливість Решетилівських статей?
    4. У 1722 р. царським маніфестом було проголошено створення  в Гетьманщині Першої Малоросійської колегії (1722-1727 рр.). Письмово відповіште на запитання, якою була реакція української козацької старшини  на створення цього органу царської влади.
    5. Опрацювавши пункт 2 підручника, визначте, як наказний гетьман Павло Полуботок та інші представники козацької старшини намагалися послабити вплив Малоросійської колегії?
    6. Робота з історичним джерелом. Проаналізуйте уривок з промови П. Полуботка. Перейдіть за посиланням та відповіште на запитання у застосунку Mentimeter 
    7. Інтерактивна вправа "Імперський наступ на автономію Гетьманщину" 
    8. Інтерактивна вправа "Гетьманщина в п.п. ХVІІІ ст. Іван Скоропадський"
    9. Інтерактивна вправа (повторення) "Козацька Україна наприкінці 50-их років ХVІІ - на початку ХVІІІ ст."
    10. За пунктом 1   підручника § 43 та матеріалом навчальної презентації "Данило Апостол. Нова Січ" визначте (письмово) реформи Данила Апостола та їх значення.
    11. За пунктом 1 підручника (ст. 180), визначте, коли та за яких обставин було створено Правління гетьманського уряду? З кого складався та які завдання перед собою ставив, призначений Російським урядом цей  спеціальний орган?
    12. Робота з історичним джерелом. Проаналізуйте уривок із листа російського міністра Артемія Волинського. Перейдіть за посиланням та відповіште на запитання у застосунку Mentimeter 
    13. Опрацюйте пункт 2 підручника (ст. 180-182) та визначте усно 5 фактів про Нову (Підпільненську) Січ.
    14. Ітерактивна вправа "Гетьманщина у 20-40 рр. ХVІІІ ст."
    15. Інтерактивна вправа "Ліквідація автономії Гетьманщини (особистості)"

    10 квітня 2023

    Тема уроку: Гетьман Кирило Розумовський. Остаточна ліквідація гетьманства Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини та Слобідської України. Ліквідація Росією Запорозької Січі.
    Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція.

    Гетьман Кирило Розумовський 
    (1750-1764)

    Завдання до уроку:
    1. Перевірте свої знання за попередньою темою!
    2. Інтерактивна вправа "Наступ на автономію Гетьманщини
    3. Інтерактивна вправа "Гетьманщина у п. п. ХVІІІ ст. "
    4. Опрацюйте матеріал підручника § 44, пункти 1-3.
    5. За пунктом 1  підручника визначте обставини, за яких новим гетьманом став Кирило Разумовський.
    6. За пунктом 1 підручника та матеріалами навчальної презентації "Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні" схарактеризуйте діяльність К. Разумовського як гетьмана України.
    7. За матеріалом підручника (пункт 2) та презентації, з'ясуйте, чим спричинена та як відбувалася  ліквідація Запорозької Січі? Якою була доля останнього кошового отамана та інших запорожців?
    8. Опрацюйте пункт 3 підручника та виконайте інтерактивну вправу "Ліквідація автономії Гетьманщини (особистості)"
    9. Інтерактивна вправа "Лівобережна і Слобідська Україна у др.п. ХVІІІ ст."
    10. Відкрийте пазл "Лівобережна і Слобідська Україна. Ліквідація Гетьманщини"
    11. Встановіть хронологічну послідовність "Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Ліквідація Гетьманщини та Запорозької Січі"
    12. Інтерактивна вправа (повторення) "Впізнай історичну особу чи пам'ятку культури"

    Дистанційне навчання
    17 квітня 2023

    Тема уроку: Гетьманщина як частина Речі Посполитої. "Перезаселення" українських земель та ліквідація правобережного козацтва.

    Завдання до уроку:
    1. Запишіть тему уроку у зошити. Опрацюйте матеріал підручника § 38, пункт 3 .
    2. За матеріалом підручника § 38, пункт 3 з'ясуйте, як, ким  і чому здійснювалася ліквідація козацтва на Правобережній Україні (запишіть одним реченням). 
    3. Повторіть § 42-44 та перевірте свої знання за попередніми темами! Виконайте інтерактивні вправи 👇
    4. Термінологічний та хронологічний тренінг "Ліквідація Гетьманщини у др.п. ХVІІІ ст."
    5. Інтерактивна хронологіча вправа "Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні."
    6. Інтерактивна вправа "Південна Україна. Ліквідація Запорозької Січі"
    7. Інтерактивна вправа "Хронологія (ХVІІІ ст.)"

    24 квітня 2023

    Тема уроку: Опришківський рух. Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитися у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та Коліївщина. 

    Завдання до уроку:
    1. Перевірте свої знання за попередніми темами!
    2. Термінологічний та хронологічний тренінг "Ліквідація Гетьманщини у др.п. ХVІІІ ст."
    3. Інтерактивна хронологіча вправа "Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні."
    4. Інтерактивна вправа "Південна Україна. Ліквідація Запорозької Січі"
    5. Опрацюйте матеріал підручника § 45 .
    6. За пунктами підручника та матеріалами навчальної презентації "Соціальні рухи в Правобережній та Західній Україні у д.п. ХVІІІ ст." усно визначте, як були пов'язані особливості становища населення Правобережної  України і виникнення масових протестних (соціальних) рухів 1740-1750  рр, 1768 р.
    7. Запишіть значення термінів гайдамаки, Коліївщина, опришки у зошити.
    8. Завдання на 12 балів! Довідайтеся більше про ватажків повстань Максима Залізняка, Івана Гонту,  Олексу Довбуша. За допомогою ресурсу  Canva зробіть інтерактивний плакат (1 слайд) про одного із ватажків. 
    9. Інтерактивна вправа "Хронологія (ХVІІІ ст.)"

    08 травня 2023

    Тема уроку: Становище  Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика щодо Півдня України. Греко-католицька церква як ресурс української ідентичності. Становище Закарпаття.

    Завдання до уроку:
    1. Перевірте свої знання за попередніми темами!
    2. Перейдіть за посиланням та виконайте тестування "Українські землі у 20-90-их роках ХVІІІ ст.".
    3. Інтерактивна вправа "Наступ Російської імперії на автономію Гетьманщини"
    4. Встановіть хронологічну послідовність "Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Ліквідація Гетьманщини та Запорозької Січі"
    5. Інтерактивна вправа "Лівобережна і Слобідська Україна у др.п. ХVІІІ ст."
    6. Опрацюйте матеріал підручника § 44, пункти 4.
    7. За пунктами підручника та матеріалами навчальної презентації "Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України" запишіть, якими були результати двох російсько-турецьких воєн.
    8. За матеріалом підручника та презентації з'ясуйте, як  здійснювалася імперська політика Росією щодо Південної України, які міста були тут засновані? 
    9. Інтерактивна вправа "Південна Україна. Ліквідація Запорозької Січі"

    15 травня 2023

    Тема уроку: Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України.


    Завдання до уроку:

    1. Перевірте свої знання за попередніми темами! Виконайте тестування "Українські землі у др. пол. ХVІІІ ст.".
    2. Виконайте інтерактивну вправу. "Наступ Російської імперії на автномію Гетьманщини".
    3. Опрацюйте матеріал підручника § 46-47.
    4. За пунктами   підручника та навчальної презентації  "Поділи Речі Посполитої: зміни у приналежності Правобережної України та західноукраїнських земель." визначте (письмово) дати трьох поділів Речі Посполитої. Які українські землі перейшли під владу Російської імперії наприкінці ХVІІІ ст.
    5. Інтерактивна вправа Правобережна Україна та Західноукраїнські землі
    6. Інтерактивна вправа Правобережна Україна та Західноукраїнські землі
    7. Інтерактивна вправа Правобережна Україна та Західноукраїнські землі

    22 травня 2023

    Тема уроку: Розвиток культури у другій половині ХVІІ-ХVІІІ ст.

    Практичне заняття. Написати есе про Марину Мокієвську, Анастасію Скоропадську, Наталію Розумиху (Розумовську) – видатних «старшинок», які доклалися до політичного і культурного життя Гетьманщини (на розсуд учительки/учителя або учениці/учня).

    Завдання до уроку:
    1. Перевірте свої знання за попередніми темами! Тестування "Українські землі у другій половині ХVІІІ ст."
    2. Опрацюйте матеріал підручника § 48.
    3. Опрацюйте навчальну презентацію "Розвиток української культури у другій половині ХVІІІ ст.".
    4. Навчальне відео до практичного заняття "Марина Мокієвська Мазепина -  шляхтянка, мати найвеличнішого гетьмана Україи"👇
    5. Перегляньте відео "Григорій Сковорода. Біографія".
    6. Інтерактивна вправа "Афоризми Григорія Сковороди".
    7. Інтерактивна вправа "Культура України д.п. ХVІІІ ст.".






































































    Завдання до уроку:

    Учні, перегляньте результат вашої спільної роботи  у застосунку Mentimeter про факти з промови Павла Полуботка, які підтверджують імперський наступ на автономію Гетьманщини






    Дистанційне навчання
    09 травня 2022

    Тема уроку: Практичне заняття "Суспільно-політичне життя на українських землях у ХVІІІ ст.".

    Завдання до уроку:
    1. Опрацюйте матеріал підручника § 49.
    2. Приступіть до виконання практичного заняття, яке складається із тестування та письмової відповіді.
    3. Пройдіть тестування (на оцінку) "Історичні персоналії (ХVІІІ ст.)"
    4. Оберіть із запитань 1-5 § 49 (ст. 214-216)  одне запитання на вибір та виконайте його письмово.  
    5. Виконане практичне заняття відправте вчителеві. Успіхів!

    Дистанційне навчання
    16 травня 2022

    Тема уроку: Урок контролю та корекції знань з  теми "Українські землі у 20-90 роках ХVІІІ ст.".

    Завдання до уроку:
    1. Повторіть матеріал підручника  § 42-48. 
    2. Перейдіть за QR-кодом на ст. 214, опрацюйте узагальнення з розділу 5 та повторіть вивчений матеріал. 
    3. Пройдіть тестування з розділу "Українські землі у 20-90 роках  ХVІІІ ст.". 

    Дистанційне навчання
    23 травня 2022

    Тема уроку: Історія України в контексті епохи Раннього Нового часу. Внесок України у формування європейської цивілізації.

    Завдання до уроку:

    1. Важливе повідомлення! Восьмикласники, багато з вас не виконали контрольну роботу за 16 травня (диви вверху ), тому сьогодні обов'язково виконайте за цими посиланнями:  8-А клас8-Б клас.
    2. Опрацюйте матеріал підручника  § 51-52 та зробіть висновки про внесок України у формування європейської цивілізації в епоху Раннього Нового часу.

    Дистанційне навчання
     
    30 травня 2022

    Тема уроку: Підсумковий урок за ІІ семестр. 







    1. Пройдіть тестування (на оцінку) "Історичні персоналії (ХVІІІ ст.)"
    2. Перегляньте відео "Українська культура др. пол. ХVІІІ ст.".
    3. Опрацюйте навчальну презентацію "Культура України (ХVІІІ ст.) частина 1".

    Немає коментарів:

    Дописати коментар

    Факультатив МГП

    21-28 вересня  2022 Тема уроку: Права людини і збройний конфлікт.  Права людини як цінність.  Невідчужувані права людини. Основне питання: Щ...